Kaipaatko tukea?

Ota rohkeasti yhteyttä yhdistyksemme
vertaishenkilöihin!

keliakia.sjk@gmail.com

Vastasairastuneen keliaakikon suurimmat haasteet liittyvät arjen uudelleen järjestämiseen.
Keliakiaruokavalio tuo muutoksia ruokaostosten tekemiseen, ruoanvalmistukseen ja leivontaan kotona sekä ruokailuihin kodin ulkopuolella. Ruokavaliohoidon hyvä hallinta vaatii myös uusien asioiden opettelua.

Kun tietää asioista enemmän, uusi arki on paremmin hallittavissa.

Haluatko jutella jonkun kanssa? Seinäjoen seudun keliakiayhdistys tarjoaa sinulle vertaistukihenkilöiden antamaa neuvontaa ja opastusta.

Eri puolilta toiminta-aluettamme löytyy paikallisia palveluita tuntevia vertaistukihenkilöitä. Vertaistukihenkilöltä voit kysyä neuvoa kaikissa ruokavalioon ja keliakiaan liittyvissä asioissa. He osaavat antaa vinkkejä leivontaan sekä gluteenittomien tuotteiden saatavuuteen omalla alueellaan.  Vertaishenkilöt ovat vapaaehtoisia, itsekin keliaakikkoja ja heillä on vaitiolovelvollisuus.

Suosittelemme varsinkin uusia keliaakikkoja heidän läheisiään tutustumaan Suunta-verkkopalveluun tai Suunta-työkirjaan. Suunta-palvelu tukee keliaakikon henkistä hyvinvointia ja sieltä löytyy mm. itse tehtäviä pohdintaharjoituksia.

Suunta-verkkopalvelusta löydät mm. omaan henkiseen hyvinvointiin keskittyviä harjoituksia sekä gluteenitonta elämää käsitteleviä blogikirjoituksia